HUONEPAKOPELI

Huonepakopeli on yritys, joka järjestää tosielämän pakohuonepelejä ja niiden yhteyteen sopivia vapaa-ajanpalveluita. Toimintaa ketjulla on tällä hetkellä kahdella paikkakunnalla, Joensuussa ja Mikkelissä. Kyseisissä kaupungeissa Huonepakopeli on kaupungin ainoa tämän alan palveluntarjoaja. Tavoitteenamme on laajentaa ketjua toimimaan yli 50.000 asukkaan kaupunkien keskustoissa, lähellä ravintoloita ym. muita vapaa-aikapalveluita - siellä missä aikuiset viettävät vapaa-aikaansa.

Ketjun perustamisvuosi: 2017
Ketjun alkuperämaa: Suomi
Yksiköiden määrä Suomessa: 2
Yksikön alkuinvestointivaatimus: 10.000-20.000
Yksikön keskimääräinen työntekijöiden määrä: 1-5
Yksikön keskimääräinen liikevaihto: 150.000-250.000

Ketjumme yrittäjän toiminta:

Asiakkaina huonepakopeleissä on monimuotoinen joukko ihmisiä, jotka haluavat saada kokemuksia ja tekemisen huumaa pelistä. Isoimpia asiakasryhmiä ovat mm. kaveriporukat, perheet, yritysryhmät ja polttariporukat. Yrittäjä myy asiakkailleen yksittäisiä pienryhmävarauksia ja isommille ryhmille paketoituja palvelukokonaisuuksia. Suurin osa asiakkkaista käy Huonepakopeleissä iltaisin ja lauantaisin.

Yrittäjä vastaa Huonepakopelin operatiivisesta toiminnasta omalla paikkakunnallaan. Tärkeimpiä tehtäviä ovat huonepakopelien ylläpitoon liittyvät tehtävät, asiakaspalvelu, työvuorojen suunnittelu, paikallismarkkinointi, henkilökunnan rekrytointi ja kouluttaminen sekä huonepakopelien kokoaminen ja rakentaminen yrityksen tiloihin.

Lisäksi yrittäjä vastaa liiketilojen muutostöistä, niistä aiheutuvista kustannuksista, liiketilan kalusteiden ja työkalujen hankkimisesta (budjetti tälle n. 10.000-20.000 € perustusvaiheessa), toimitilakuluista ja huonepakopelien vuokrasta.

Yhdellä yrittäjällä voi olla yhdenaikaisesti toimintaa useammassa kaupungissa.

Millaista yrittäjää haemme:

Huonepakopeli-ketjun yrittäjäksi sopii tyyppi, joka nauttii siitä, että hänen työnsä avulla ihmiset saavat kokea ja tuntea jotain uutta ja jännittävää. Hänen ei tarvitse olla insinööriluonteinen pelien rakentaja tai prosessien, eikä tunnelmallisien tarinoiden kertoja, sillä ketjussamme pelien rakentaminen ja testaaminen tapahtuu keskitetysti.

Huonepakopeliyrittäjältä haemme rohkeutta ottaa riskejä, mutta kykyä hallita ja laskelmoida niitä. Yrittäjän on osattava laskea henkilöresursseja ja suunnitella työvuorot varaustilanteen mukaan siten, että palkat saadaan maksettua. Yrittäjän on tehtävä itse sellaiset työt, joista ei ole vara maksaa muille. Hänen on oltava itse vahvasti mukana asiakaspalveluun liittyvissä tehtävissä.

Yrittäjä voi tehdä pääsääntöisesti töitä maanantaista perjantaihin. Viikonloppujen varaukset voidaan pyörittää yrittäjän kouluttamilla vuokratyöntekijöillä. Ennakkoon tehdyt varaukset on hoidettava, joten sairastapauksissa yrittäjä vastaa siitä, että joku toinen tulee tekemään työvuoron Jos muita ei löydy, niin yrittäjä tekee työvuoron itse.

Aukioloajat sovitaan ketjuyrittäjien kanssa maanantai-lauantai välille. Arkipyhistä sovitaan erikseen. Yrittäjä saa itse päättää pitääkö hän liikettä auki sunnuntaisin, mutta kokemuksesta emme kuitenkaan suosittele sitä alle 200.000 asukkaan kaupungeissa. Olemme pitäneet liikettä auki myös aamupäivisin ja sunnuntaisin tilauksesta.

Ketjumme tarjoaa yrittäjälle:

Huonepakopeli-ketjuun lähtevälle yrittäjälle tarjoamme hyvän paketin liiketoiminnan aloittamiseksi.

Annamme yrittäjän käyttöön valmiin, testatun ja kannattavan konseptin huonepakopeliliiketoimintaan, sekä avaamme muissa ketjun toimipisteissä toteutuneita lukuja. Itse pelit, niiden tarinat, mekaniikat ja huonetekniset asiat vuokraamme yrittäjälle, eli pelien kehittämiseen liittyviä investointeja ei yrittäjän tarvitse tehdä.

Annamme rahoitusneuvontaa ja tarvittaessa voimme tukea alkurahoituksen hankkimisessa.

Tuemme toiminnan aloituksessa, esimerkiksi sopivien liiketilojen etsimisessä.

Teemme ketjujohteisesti markkinointia digitaalisissa kanavissa (web-sivut, Facebook, Google, Instagram), ylläpidämme varausjärjestelmiä ja tuotamme reilusti markkinointimateriaalia yrittäjän käyttöön (kuvaa, videota ja tekstiä), sekä annamme tukea paikallismarkkinoinnin suunnitteluun ja toteuttamiseen.

Teemme jatkuvaa tuotekehitystä, jolla pyrimme parantamaan pelikokemusta ja rakennamme uusia pelejä. Tavoitteenamme on saavuttaa yli 300.000€ liikevaihto jokaisessa ketjun toimipisteessä.