11 ketjua on mukana helmikuussa viikoilla 6-8 toteutettavassa monikanavaisessa yrittäjärekrytointikampanjassa. Ketju.fin organisoimassa kampanjassa on digimarkkinointia mm. is.fi ja hs.fi -sivustoilla, tv-mainontaa Nelosella ja radiomainontaa Sanoman kanavilla.
Alkuvuosi on tutkitusti erinomaista aikaa yrittäjärekrytoinnille, kun ihmiset miettivät tulevaisuuttaan ja tekevät uusia uraratkaisuitaan. Tätä tukee myös yleinen taloustilanne. Franchisingyrittäjyys on aito mahdollisuus monelle, josta tulisi tiedottaa laajemmin ja näkyvämmin markkinoilla. Näin ainakin suuri joukko franchisingketjujen johtoa ajattelee. Viikolla 6 käynnistyikin ketjujen yhteinen yrittäjärekrytointikampanja, jonka organisoi Ketju.fi Yrittäjärekrytointipalvelut yhteistyössä Sanoma Median kanssa.
Kampanjassa on mukana 11 ketjua: Alina, Arnolds, EasyFit, Huomenta, Kiinteistömaailma, LadyLine, Pancho Villa, RE/MAX, R-kioski, Suomen Yrityskaupat ja Sp-Koti, jotka kaikki siis hakevat kampanjassa uusia yrittäjiä ketjuihinsa.
Kampanja toteutetaan helmikuun aikana viikoilla 6-8. Mainontaan haetaan tehokkuutta monikanavaisuudella. Toimenpiteet sisältävät niin digimarkkinointia kuin tv- ja radiomainontaakin. Ketjukohtaiset digimainokset pyörivät koko kampanjan ajan Sanoman digikanavilla, joista tunnetuimmat ovat Ilta-Sanomien (is.fi) ja Hesarin (hs.fi) verkkosivut ja applikaatiot. Digimarkkinointi toteutetaan ketjukohtaisilla maantieteellisillä kohdennuksilla. TV-mainonta toteutetaan yhteismainoksella Nelosella Uudenmaan alueella viikolla 7. Ketju.fin oma radiomainonta tukee em. toimenpiteitä Uudenmaan alueella viikolla 7 viidellä Sanoman radiokanavalla: Aito Iskelmä, Groove, HitMix, Classic Hits ja Easy Hits.
”Tämä kampanja on ensimmäinen laatuaan. Mikäli siitä saadaan hyviä kokemuksia, olemme suunnitelleet toteuttavamme vastaavia yhteisrekrykampanjoita jatkossakin, koska niille tuntuu olevan kysyntää ketjujen keskuudessa. Näin saadaan yhdessä suurempi näkyvyys pienemmällä ketjukohtaisella panoksella. Seuraava kampanja voisi olla ajankohtainen jo elokuussa, joka on tutkitusti toinen hyvä vuodenaika yrittäjärekrytoinnille,” toteaa Katja Makkonen Ketjufi Yrittäjärekrytointipalvelut Oy:stä.