Esprit - franchisingyrittäjä

Kestävän kehityksen edelläkävijänä Esprit tuntee muotialan murroksen ja on valmis vastaamaan muodin muuttuvaan kysyntään. Esprit on maailmanlaajuisesti toimiva muotikonsepti, joka tarjoaa vastuullisesti tuotettua, kestävää ja laadukasta muotia naisille, miehille ja lapsille.

Esprit perustettiin vuonna 1968 San Franciscossa. Esprit´n perustajia, Susie ja Doug Thompkinsia, yhdisti rakkaus muotiin ja luontoon. Vastuullisuus ja kestävyys ovatkin olleet alusta asti suuri osa Esprit´ä.

Nykyään Esprit´llä on toimipisteitä yli 40 maassa. Toimipisteisiin lukeutuu yli 1.000 yrityksen itse omistamaa myymälää ja yli 10.800 muuta myyntipistettä. Yritys on ollut listattuna Hong Kongin pörssiin vuodesta 1993 lähtien.

Esprit on etulinjassa vähittäiskaupan vauhdikkaassa kehityksessä. Verkkokauppa ja myymäläketju toimivat tiiviisti yhteistyössä ja vahva sähköinen markkinointi auttaa yrittäjää kanta-asiakaskunnan rakentamisessa ja kasvattamisessa. Monikanavainen markkinointi on ollut vahvuutemme muotikaupassa jo monet vuodet.

Esprit Friends on tänä päivänä yksi johtavista kanta-asiakasjärjestelmistä muodin alalla ja Esprit on myös vahvasti esillä sosiaalisessa mediassa.

Ketjun perustamisvuosi: 1968
Ketjun alkuperämaa: USA
Yksiköiden määrä Suomessa: 13
Yksikön alkuinvestointivaatimus: 150.000-200.000
Yksikön keskimääräinen työntekijöiden määrä: 1-5
Yksikön keskimääräinen liikevaihto: 750.000

Ketjumme yrittäjän toiminta:

Yrittäjän tehtävä on keskittyä johtamaan myyntitiimiään ja myymäläoperaatioita, sekä vastaamaan paikallismarkkinoinnista ja asiakasaktivoinnista globaalin konseptin pohjalta. Yrittäjä vaikuttaa myymäläänsä sesonkimallistoihin ostopäivillä ja ketjun oma tilausjärjestelmä, joka optimoi jatkuvasti myynnin ja varaston suhdetta, auttaa yrittäjää räätälöimään oikean valikoimarakenteen myymälän mukaan.

Suomessa on vankka Esprit-asiakaskunta, ja brändi on laajalti tunnettu. Yrittäjällä voi olla useampikin Esprit-myymälä, mutta aktiivinen jalkautuminen myymälöihin on tärkeää myymälöiden myynnin kehittämisen kannalta.

Millaista yrittäjää haemme:

Me arvostamme erityisesti vähittäiskauppakokemusta, ja sen mukanaan tuomaa tietoutta kaupan alan lainalaisuuksista, mm. tuotteiden kiertoajoista. Arvostamme myös aiempaa kokemusta esimies- ja johtamistyöstä.

On mukava, jos tunnet jo muotialaa, mutta me muotialan ammattilaisina voimme opettaa uuden yrittäjän tekemään menestyksekästä liiketoimintaa muodin parissa.

Taito tulkita taloudellisia lukuja auttaa yrittäjää suunnittelemaan ja jatkuvasti kehittämään liiketoimintaansa yhä menestyvämmäksi. Markkinoinnin (myös some) tuntemus auttaa lokaalin asiakaskunnan aktivoimisessa.

Yrittäjän taloudellisen tilanteen tulee olla vakaalla pohjalla, jotta hän voi tehdä tarvittavat investoinnit liiketoimintaansa.

Haemme tällä hetkellä uusia yrittäjä näille alueille:
- Seinäjoki Ideapark, liiketoiminnan jatkaja
- Jyväskylä
- Kuopio
- Oulu
- Pääkaupunkiseutu

Ketjumme tarjoaa yrittäjälle:

Perehdytämme uuden yrittäjän huolellisesti ja olemme yrittäjän tukena koko uran ajan. Ketjuna ymmärrämme sen, että yrittäjiemme menestyminen takaa meidänkin menestyksemme.

Tuemme yrittäjiä ketjun vahvalla markkinointimateriaalilla ja tarjoamme yhden alan laajimmista digitaalisista mainos- ja markkinointimateriaalipankeista. Myymäläkohtaista markkinointiviestintää vahvistamme myös ketjun tarjoamalla visual merchandising -palvelulla.

Voimme ylpeästi todeta, että meillä yrittäjän taustalla on rautaiset ammattilaiset, jotka seuraavat jatkuvasti trendejä, analysoivat myyntejä ja tunnistavat juuri ne kuluttajat, joiden valinta on Esprit. Tämän ammattitaidon pohjalta hiotut prosessit me olemme valjastaneet yrittäjiemme käyttöön.

Uuden myymälän kohdalla autamme yrittäjää myymälän suunnittelussa, tuotevalikoiman, kalusteiden ja laitteiden tilaamisessa, rakentamisen koordinoinnissa, henkilökunnan perehdytyksessä sekä avajaismarkkinoinnissa.

Paikkakunnan mukaan meillä on tarjota uudelle yrittäjälle valmis liiketila tai autamme sopivan löytämisessä.